STEAM - biologijos ugdymo procese

          Mūsų gimnaziją sieja glaudus bendradarbiavimas su Vilniaus universitetu. Jau ne vienerius metus gimnazijos mokiniai, besidomintys biologijos šiuolaikinio tiriamojo darbo technologijomis,porai dienų tampa studentais, jų ugdymas(is) vyksta ne gimnazijos erdvėse. Spalio 2-3 dienomis VU Gyvybės mokslų centro (GMC) laboratorijose penkiolika gimnazijos  trečiokų ir ketvirtokų, iš anksto susipažinę su būsimų eksperimentų aprašymais, atliko   integruotus  biologijos, chemijos ir informacinių technologijų eksperimentus: kieno čia DNR?; DNR karpymą fermentais ir atpažinimą;imunofermentinę analizę: antikūnų titro nustatymą; spalvotų junginių matavimą augaluose spektrofotometru; baltymų bioinformatinę analizę; junginio sąveikos su baltymu-taikiniu tyrimąfluorescenciniu terminio poslinkio metodu; plazmidinės DNR aptikimą mielių ląstelėse PGR metodu; fermentinę esterių sintezę; pavienių DNR molekulių pagausinimą mikroemulsijose;gliukozės koncentracijos nustatymą biologiniame objekte; fermentinę indigo dažų sintezę.

          Darbams vadovavo VU GMC moksliniai bendradarbiai. Mokiniai užsiėmimų metu gilino tiek pažinimo, tiek komunikavimo kompetencijas: aptarė darbo rezultatus su vadovais, bendravo su bendraamžiais iš kitų Lietuvos gimnazijų. Neliko nuskriausti ir bendraklasiai, neturėję galimybės išvykti. Įgytomis žiniomis ir įspūdžiais mokiniai pasidalino per biologijos pamokas pristatydami parengtus projektus. Tai buvo puiki proga padirbėti ir susipažinti  su įranga, kurios gimnazijos laboratorijose neturime ir paįvairinti ugdymo procesą.

Virginija Ivanauskaitė ir Daina Misevičienė, biologijos mokytojos

Nepamirškite padėkoti autoriui
Ankstesnės naujienos
  • Elektroninis dienynas
  • Tėvams
  • Mokiniams
  • Mokytojams
Naujienų archyvas