STEAM padeda mokytis biologijos

Mūsų gimnaziją sieja glaudus bendradarbiavimas su Vilniaus universitetu. Turime galimybę organizuoti ugdymą ne gimnazijos erdvėse. Jau ne vienerius metus mokiniai, besidomintys biologijos šiuolaikinio tiriamojo darbo technologijomis, porai dienų tampa studentais. Taigi, ir šį rugsėjį VU Gyvybės mokslų centro (GMC) laboratorijose penkiolika gimnazijos trečiokų ir ketvirtokų, iš anksto susipažinę su būsimų eksperimentų aprašymais, atliko integruotus biologijos, chemijos ir informacinių technologijų eksperimentus: kieno čia DNR?, DNR karpymas fermentais ir atpažinimas, imunofermentinė analizė: antikūnų titro nustatymas, spektrofotometrinis chlorofilo nustatymas augalų ekstraktuose, kompiuterinis biomolekulių modeliavimas, junginio sąveikos su baltymu-taikiniu tyrimas fluorescenciniu terminio poslinkio metodu, plazmidinės DNR aptikimas mielių ląstelėse PGR metodu, fermentinė esterių sintezė, pavienių DNR molekulių pagausinimas mikroemulsijose, gliukozės koncentracijos nustatymas, fermentinė indigo dažų sintezė. Darbams vadovavo VU GMC moksliniai bendradarbiai. Mokiniai užsiėmimų metu gilino tiek pažinimo, tiek komunikavimo kompetencijas: aptarė darbo rezultatus su vadovais, bendravo su bendraamžiais iš kitų Lietuvos gimnazijų. Tai buvo puiki proga padirbėti ir susipažinti su įranga, kurios gimnazijos laboratorijose neturime, ir paįvairinti ugdymo procesą. Neliko nuskriausti ir bendraklasiai, neturėję galimybės išvykti. Įgytomis žiniomis ir įspūdžiais mokiniai pasidalino per biologijos pamokas, pristatydami parengtus projektus.
Virginija Ivanauskaitė
Daina Misevičienė

Nepamirškite padėkoti autoriui
Ankstesnės naujienos