Lilija Svalbonienė,
teatro, etikos vyr.mokytoja, meno vadovė, karjeros specialistė
Praėjusią vasarą, birželio 28d.-liepos 2d., aš ir anglų kalbos mokytoja metodininkė Vaida Garliauskienė žinių sėmėmės Italijoje, Palerme, vykusiuose kursuose “Emocinis intelektas: identifikuoti, panaudoti ir valdyti emocijas“. Jie buvo vykdomi pagal Erasmus+ programos projektą „Socialinių emocinių įgūdžių tobulinimas siekiant naujų mokinių adaptacijos sėkmės“.
Lektorės Angelos Winstanley paskaitos praplėtė mūsų žinias apie emocinį intelektą, sužinojome, kaip jį identifikuoti, valdyti tam tikrose situacijose ir panaudoti mokytojo darbe, kodėl taip svarbu teisingai jį ugdyti ir tobulinti visą gyvenimą.
Kursų metu buvo kalbama apie vaikų raidą, kuri yra nuolat vykstantis ir evoliucionuojantis procesas. Aiškinomės, kaip turi būti ugdomas mokinių kritinis mąstymas, kas yra konfliktai ir kokie yra jų sprendimo būdai, kaip ugdyti savitvardą – gebėjimą suvaldyti savo neigiamas emocijas - pyktį, nusivylimą, paniką, kad konfliktų būtų mažiau.
Dvi paskutinės kursų dienos buvo skirtos temoms „Aktyvus klausymas“ ir „Savianalizė“.
Mums, šių kursų dalyvėms, gauta informacija naudinga ir savo dalyko pamokose, ir klasės valandėlėse, bendraujant su auklėtiniais, ir padedant mokytojams, besikreipiantiems pagalbos įvairiose psichologinėse situacijose. Savo gerąja patirtimi, įgyta šiuose kursuose, planuojame pasidalinti su visais kolegomis, parengdami jiems specialią paskaitą.